xfs, kvota na / a problemy

Zdenek SUTR Kaminski xkaminsk na rubisko.ascs.muni.cz
Středa Prosinec 11 01:59:08 CET 2002

On Tue, 10 Dec 2002, Jan Houstek wrote:

> Sakra clovece, vazte si trochu casu lidi tady v konferenci a nerozcilujte
> se nad kazdym prispevkem, ktery vam primo nepomohl. Kdyby nekdo nechal ten
> vas mail bez povsimnuti, tak byste byl spokojenejsi?

No, dnes mam __hodne__ spatny den, coz neni asi omluva pro me neomalene
chovani. Ale verte, ze dnes me opravdu vytocilo, kdyz pise nekdo radu na
neco, o cem jsem napsal, ze mi funguje. Proste vsechny prispevky zatim
komentovaly to, co mi funguje, tedy bud nonroot a nebo byly uplne vedle.
Ale dnes mam opravdu zly den. Prominte (bez iroine).

> Psal jsem to jako reakci na tu usrquotu. Pro vas to muze mit takovy
> vyznam, ze me to s 2.4.20 funguje a jedine, co jsem udelal, ze jsem do
> fstab doplnil prislusne parametry a rebootoval. Vypis byl sice z ne-/
> svazku, ale na / mi to chodi taky (vanilla + split patche z oss.sgi.com).

Hmm, mozna jste mel napsat, jakou verzi quoty pouzivate. Protoze me to s
"timtez" NECHODI. Mel jste spise napsat vypis toho / nez toho non-root

> Vzhledem k tomu, ze ja jsem s tim zadna kouzla nedelal a funguje mi to k
> plne spokojenosti, bych vam, pane bakalari, spise doporucil poradne jeste
> jednou procist manual, nez tu zacnete znovu nadavat.

Ten jsem cetl opravdu peclive, to mi verte. Dnes mam ten den opravdu
spatny. Verte, ze mi trvalo dlouho, nez jsem napsal do konference.

Spise jsem cekal, ze kdyz to nekomu bude chodit, tak mi napise,
jakou pouziva verzi. Protoze kde jinde, nez ve verzi quoty a xfs bych to
mel hledat?

A ona hlaska:
rubisko# quotaon -v /
Enabling group quota on root filesystem (reboot to take effect)
quotaon: quotactl on /dev/hde1: Nepřípustný argument
Enabling user quota on root filesystem (reboot to take effect)
quotaon: quotactl on /dev/hde1: Nepřípustný argument

bylo podle me to, o cem jsem cekal, ze nekdo napise, ze je spatne. Protoze
jsem opravdu postupoval podle quotaon a README.quota z xfsprogs.

Jeste jednou se omlouvam. Doufam, ze Vas to neodradi od Vasich dalsich
potencialnich rad jinym lidem. Bez ironie.

--zk