Dualboot win2k / rh8.0: podivny problem

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Středa Prosinec 11 14:44:37 CET 2002

Mam takovy divny problem

Mam na Notebooku HP xe4100 nainstalovan:
1. Redhat Linux 8.0
2. Win2K Professional

/dev/hda1	/	ext3
/dev/hda2	swap
/dev/hda3	c:	ntfs
/dev/hda4	d:	vfat

Instalovano v poradi RH, Win2K (ty si sami vytvorily svoje partisny,
zaroven ale prepsaly boot sektor od grubu - ten jsem pomoci boot CD
opravil)

Vse vypadalo dobre az do chvile, kdy jsem nabootoval Win2K a nasledne
RH. Ten skoncil s nasleujici hlaskou:

Superblock has a bad ext3 journal (inode 8).
Kernel Panic! No init found. Try passing init=option to Kernel.

Evidente nejak prisel o journal a nebyl schopen namountovat /

Nabootoval jsem tedy z CD:
udelal
fsck -y /dev/hda1
tune2fs -j /dev/hda1

A tentokrat RH nabehl bez problemu.

Potud by mi to nevadilo, jednou se to da opravit, ale ono se mi to stane
pokazde (!), kdyz nabootuju do Win a nasledne do Linuxu.

Muzete mi nekdo vysvetlit, cim to muze byt? Takove instalace
(Win2K/Linux) jsem delal jiz mnohokrat, ale toto se mi nikdy nestalo.
Neni mi jasne, jak mohou Win mazat/poskodit Linuxu na uplne jine
partisne journal od ext3.

Uvitam vsechny namety i uvahy. Dlouho jsem hledal pres google, ale v
podstate nic jsem nenasel

Pavel Lisy