unix datum -> retazec v shelli

Tomas Valousek xvalous na pluto.pslib.cz
Čtvrtek Prosinec 12 09:34:50 CET 2002

On Thu, 12 Dec 2002, Matus fantomas Uhlar wrote:

> Zdravicko,
>
> viete konvertovat v cmdline zadany datum v unix formate (cislo) na nejaky
> citatelny retazec? Ocakaval by som tuto funkcnost od date ale mam pocit ze
> ju nema... dokaze konvertovat vsetky zlozite retazce ako '1 year ago' ale
> '1039653500' asi nezozerie.
>
> Viem to robit perlom len sa mi zdalo nelogicke ze by toto nejaka
> utilitka nezvladala...

No doufam ze se nezesmesnim, ale takhle mi to funguje ;):

[valy na ns valy]$ date
Čt pro 12 09:32:00 CET 2002
[valy na ns valy]$ date +%s
1039681927
[valy na ns valy]$ date --date="1/1/1970 0:0:1039681927"
Čt pro 12 08:32:07 CET 2002

Jeste dotoho zakomponovat casovou zonu...

--
	Tomas -VALY- Valousek
	web design, internet projects, linux etc..