nahrada rsh

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Čtvrtek Prosinec 12 14:00:47 CET 2002

Petr Nemec wrote:
> pouzivam pro automaticke kopirovani souboru mezi servery nasledujici
> konstrukci spoustenou cronem
>
> tar czf - /files/ | rsh server2 dd conv=notrunc of=/arch/files.tgz
>
> Oba servery jedou pod RedHatem.
>
> Existuje cesta, jak rsh nahradit?
> Badal jsem napr. jak zautomatizovat scp, ale zatim nejsem uspesny..

Pouzitim ssh nebo scp s klicem bez hesla, jak radi jini.
Pozor, prenos muze byt trosku pomalejsi nez pres rsh,
sifrovani ma nejakou rezii.
Apropo, ten prikaz je zbytecne moc dlouhy. Da se ot napsat i takto:

tar cvzf server2:/arch/files.tgz /files/

Pri tomto dojde k pouziti rsh a volani programu /etc/rmt na druhe
strane pro ulozeni dat. Takto se da klidne elegantne centralne
zalohovat na jednu pasku atd.

	Majkl