novy router znemoznil prihlaseni k poste na Atlas.cz

Čtvrtek Prosinec 12 21:01:40 CET 2002

On Thu, Dec 12, 2002 at 03:26:33PM +0100, parent na email.cz wrote:
> Pane Slouf, dekuji reakci. Poradte mi tedy prosim, kde zacit hledat
> problem.  Kdyz jsme nyni posilili pamet na 64MB na nasi 75MHz pentiu,
> jede SSH ze vzdalenosti 300 km jen nepatrne lip, ale snad ani to ne.
> Jsme pripojeni pres mikrovlnu, signal se nam splha vetsinou kolem
> 16/90, nebo co to znamena:o) Internet najede pro prvniho uzivatele
> jako strela, ale po chvili se zacne router zpomalovat a pak se drzi na
> strasne pomalem chodu.

ping -s 1440 nejaky.pocitac.cz

 - sledujte, jake jsou ztraty
 - ukonceni je stiskem CTRL+c, vypise statistiku

mtr nejaky.pocitac.cz 1440

 - lepsi podani prehledu
 - ukonceni klavesou q

1440 je v obou pripadech proto, aby se posilaly dlouhe datagramy. Neni
to maximum, ale je to pekne cislo. Simulujete tak chovani linky pri
stahovani obrazku, WWW stranek a obecne delsich objektu.

Pokud velikost vynechate, posilaji se kratke datagramy, ktere nejsou tak
nachylne na ztratu, takze ziskana informace je zkreslena.

nejaky.pocitac.czby mel byt bud router u providera (vase gateway neboli
druhy konec bezdratove linky) nebo pocitac, ze ktereho pristupujete
(abyste videl, jak je na tom trasa jako celek).

Casy, ktere uvidite jsou doby odezvy.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz