x86 neco maleho na terminal (was: Re: copact flash na USB & linux

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Neděle Prosinec 15 20:17:17 CET 2002

Jaroslav Lukesh wrote:
> bylo to docela podnetne, chtel bych se zeptat, jestli tady v cesku dodava
> nejaky malinkaty HW, vhodny na terminal (ale kdyz se do toho vleze HDD,
> nebude to vadit).

K cemu to presne chcete, kolik toho chcete, kolik za to chcete dat?
Obecna rada, neco formatu microATX, POS, LPX bude pravdepodobne
nejvhodnejsi po strance technicke, financni  i sehnatelnosti v nasich
podminkach.
Pokud chcete neco jineho, tak se da sehnat kompletni PC s iPIII
v 5.25" formatu (je to cele velke jako CD-ROM mechanika), da se
do toho dat 2.5" disk. Od 30 kKc/kus vyse.
Pro vetsi uchylnosti je i 3,5" format, vetsinou na VIA, Cyrix nebo
Transmeta CPU, HD tam neni, obvykle jen CF/DOC. V tomhle formatu
jsou i veci s tremi 1000BaseTX porty. Zdroj uz je obvykle externi,
coz muze trosku vadit (pokud nejste fanaticka telco firma
s rozvodem -48V na kazdy stul:). Cena tak 40 kKc/kus.
Pokud chcete jit na doraz, tak ve velikosti velke krabicky zapalek
se da sehnat "jednocipove" PC, uroven cca Penitum200MMX, 256 MiB
RAM, 64 MiB PROM. Tahle hracka funguje i v hodne extremnich
podminkach. Trosku je nevyhoda, ze po jednom vypaleni softu do PROM
disku to uz nejde zmenit, jen zahodit a koupit novou, coz s cenou
tesne nad 100 kKc za kus je neprijemne.
Pookud chcete delat jen X-terminaly, tak jsem nekde videl vyprodej
X-terminalu Samsung za cca 5 kKc bez monitoru (uzka ticha
nudlicka).
Pokud toho chcete par, tak s trochou stesti se da na ebay.com
koupit bez disku Sun ultra5 s Sony 20" monitorem pod 200 USD
(dalsich 150-350 USD date za dopravu). Coz na X-term je primo
idealni stroj. :-)

	Majkl