Rozdeleni MP3

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Prosinec 16 12:58:27 CET 2002

| Odesílatel: Jan Švec <jenik na jikos.cz>
| Myslim ze na zaznam z radia je MP3 plne dostacujici :o)

Omyl. Radio vysila v MPEG1 Layer2 - tedy MP2 (predtim nez je to pusteno do
terestralu, samozrejme) 192kbit/s, 48kHz. Maji ale opravdu kvalitni HW
enkoder, takze se SW pro stejnem bitrate nedocilite stejne kvality. Ovsem
posledni dobou se me zda, ze pouzivaji nejake divne nastaveni (horsi), nebo
z uspornych duvodu presli na nizsi datovy tok.

JInak pokud z radia nahravam do MP3, tak je to pri stejnem bitrate HORSI
nez to same nahrane do MP2 (160kbps). SAmozrejme, oboje pri nejvyssim
nastaveni kvality. Takze mnoho veci nahravam rovnou do MP2. Mam v "archivu"
nahravky, ktere i pri podstatne vyssim MP3 bitrate jsou horsi nez puvodni
MP2. Mozna za to muze i granulovani coz je v MP3 ve vysledku hhoooddnee
dlouhe - klidne i 50ms podle SR a typu bloku (MP2 nema granule).

Na strihani je idelani free strihacka tady:

http://www.rz.uni-frankfurt.de/~pesch/

Je to sice pro wokna, ale (nezkousel jsem, neslo mi zkompilovat winex) melo
by to jet. Ve wine jsem nezkousel, chci tam mit winex. Autor nepocita s
verzi pro linux.

JL.