OT Re: Rozdeleni MP3

Jan Švec jenik na jikos.cz
Pondělí Prosinec 16 14:06:37 CET 2002

> Ano, pred tim to jde na satelit jako 192kbps upstream 48kHz SR. A jeste
> predtim to jde pronajatou digitalni linkou.

Ale ja se prece nebavim o tom, jak probiha prenos uvnitr ci mezi studii,
ci v jake kvalite je to vysilano digitalne, ale o tom, v jake kvalite to
dostane klasicky koncovy posluchac s analogovym tunerem (coz ja jsem :)

> Treba proto aby to mohlo jit nejakym uzkym krkem.

Viz. vyse

> 15kHz limit pro stereo. Ale pokud mate digitalni radio, tak mate pozitek z
> full rate 48kHz.

Dyt rikam ze 22kHz je dostacujici :) (obvykle presety v ruznych
nahravacich programech jsou 44.1, 22, 11, atd.) Digitalni radio je jiste
kvalitnejsi, ale to bohuzel nemam :-)

> Pokud tam byl prenosovy vuz pro LIVE vysilani, hadejte jak komunikuje s
> rozhlasovym studiem...?

Potrubni postou ? ;o)

> A pokud jen nateceli, tak dnes samozrejme digitalne (48kHz), ale vysledek
> se STEJNE dava jako MPEG1 Layer 2 (=MP2) na streamer. A odtud se pak jen
> vyzobne co je potreba.
>
> Nejak si porad myslite, ze je to jako za starych analogovych casu...

To si rozhodne nemyslim, ale jak je psano vyse, mluvime o prenosu ke
koncovemu spotrebiteli, ne o prenosech mezi studii :) (BTW kdybyste se
chtel bavit na toto tema, tak pak bych musel opacit ze dnesni studiovy
standard neni 48kHz, ale 96 ci 192 kHz ;o) A spis bych rekl ze to
archivuji na Tascamech ci ADATech, ale nechci se hadat, tim si nejsem
jisty ;o))

Myslim ze tento thread muzeme ukoncit, jsme uz dost OT :)

--
Jan Svec
FZU AV CR