sifrovany fs vs. sroubovak, dalsi boot ...

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Úterý Prosinec 17 21:54:24 CET 2002

> Napriklad Mandrake 9.0 ma moznost vytvorit sifrovane fs hned pri
> instalaci. Podporuje minimalne ext2, ext3, Reiserfs, myslim ze i dalsi
> zurnalovaci fs.

Ano, pokud vim, podporuje tak vsechny bezne filesystemy jak sifrovane(*),
tak nesifrovane. Ma to jen maly hacek, heslo je nutne zadat pri kazdem
mountnuti rucne, coz malicko snizuje moznost moznost neautorizovaneho
restartu typu "jsem mimo sit, zmacknete tam nekdo reset, neb masina upadla".
Na druhou stranu to je jiste mnohem bezpecnejsi nez heslo ulozene kdekoliv
na disku.
Jen tak mimochodem, je vyzadovano heslo minimalne 20 znaku dlouhe...

(*) zkousel jsem vsechny 4 zurnalovaci fs + ext2 a bez problemu. dalsi mi
prisly sice mozne, ale neprakticke.

---
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
http://mandrake.redbox.cz