remote print

Zdenek Kozisek kozisek na fzu.cz
Středa Prosinec 18 11:36:11 CET 2002

Vazeni Linuxovi guru!

Mam nasledujici problem, na ktery asi budete znat odpoved.

Na stroji pc72 mam redhat 7.2 a pripojenu cernobilou tiskarnu
Na stroji pc80 mam redhat 8.0 a pripojenou barevnou tiskarnu.
Na obou strojich bezi lpd deamon.

Pomoci printtool jsem pripojil cernobilou tiskarnu pro tisk z pc80 na
pc72 bez problemu.

Zkousel jsem to stejne opacne, tj. z pc72 tisk na barevne tiskarne
pc80 - konfigurace pomoci printtool. Tisk se nezdaril a docetl jsem se v
archivu teto konference, ze je treba mit spravne nastavenou konfiguraci
v /etc/lpd.perms (od verze redhat 7.3 pokud se nepletu).

Zkusil jsem tedy na pc80 s redhat 8.0 dat na zacatek souboru
/etc/lpd.perms radky:
ACCEPT SERVICE=X REMOTEHOST=pc72.domain.cz
ACCEPT SERVICE=P,Q,M REMOTEHOST=pc72.domain.cz

ale nefunguje mi to. Na obou strojich jsou v /etc/hosts uvedany
adresy obou stroju.

Pokud dam na pc72 prikaz lpq -Plpcolor 1.txt a pote dam prikaz
lpq -Plpcolor, dostanu po delsi dobe hlasku:

Printer: lpcolor na pc072 (dest lpcolor na pc80.domain.cz)
 Queue: 1 printable job
  Server: pid 1420 active
  Unspooler: pid 1421 active
  Rank   Owner/ID                  Class Job Files                 Size
  Time
  active kozisek na pc72+419            A   419 1.txt                   24
  11:22:25
  error  kozisek na pc72+195            A   195 ERROR: aborting operations
  Printer 'lpcolor na pc80.domain.cz' - cannot open connection - Spojení bylo
  příliš dlouho neaktivní

Nevite, kde by mohl byt problem?

Predem dekuji za kazdou radu.

                                    Zdenek Kozisek