Sms po prihlaseni roota

Milos Prudek milos.prudek na tiscali.cz
Středa Prosinec 18 17:54:13 CET 2002

Jirka wrote:
> Dobry den, mam jednu OT, potrebuju udelat, aby mi server Linux 7.3 poslal
> sms po prihlaseni nekoho jako roota. Mail server je Qmail a tcpserver.

Nezalezi na tom jaky je vas mailserver, ani jaky mate Linux.

Prostudujte si manuálové stránky pro bash. Zaměřte se přitom na
informace o .bashrc

Pak si prostudujte manuálové stránky pro prikaz "mail".

Zjistite, ze je to velmi jednoduche. Napsat jeden radek do vhodneho souboru.

Poznamka na okraj:

Jakmile se nekdo prihlasi jako root, tak muze prislusny radek smazat (to
uz ale bude pozde, protoze SMS bude odeslana na vas mobil).

Opatreni ktere navrhujete vam oznami prihlaseni vsech lidi, kteri primo
znaji heslo roota (vasi kolegove z prace). Pokud je ale vas pocitac s
Linuxem spatne zabezpeceny, muze se do nej nekdo dostat jako root aniz
by se formalne prihlasil - napriklad chyba v sendmailu muze zpusobit pad
do root shellu.

Jeste detail: Zadny "Linux 7.3" neexistuje. Mate asi na mysli Red Hat
Linux 7.3. Linux (ve smyslu "jadro operacniho systemu") ma v tomto
okamziku stabilni verzi 2.4.20. Pro Vas dotaz je irelevantni verze
jadra, verze distribuce i typ mailoveho serveru.

--
Milos Prudek