rychlost IDE

Milan Kopacka Milan.Kopacka na seznam.cz
Neděle Prosinec 22 21:05:49 CET 2002

On Sun, 22 Dec 2002 17:55:02 +0100, Tomas Hlavacek wrote:

Dobry vecer,

> Chtel bych si ujasnit, proc na PCI mainboardu pro 486kou s novym IDE
> radicem (zkousel jsem CMD649) nedosahuje disk ani zdaleka te rychlosti
> jako na rychlejsich pocitacich?
>
> Zkousel jsem ruzna nastaveni hdparm -c 3 -d 1 -m 16 a podobne, ale
> hdparm -t ukazal pokazde cca 4-6 MBps a hdparm -T neco okolo 10Mbps.
> Zajimalo by me, proc? Podle me by PCI sbernice mela zvladat v pohode
> mnohem vic a procesor snad nijak zvlast zatizeny nebude, pokud zapnu
> DMA, coz jsem udelal.

PCI sbernice to urcite zvladne. Problem bude v tom, ze bude k
procesoru pripojena necim na frekvenci ISA sbernice (nebo primo
ISA sbernici).

Mel jsem podobnou konfiguraci a vic jsem z toho nedostal.

  Milan Kopacka