vytvoreni davkobaciho (spustitelneho) souboru

Petr Janda janda na mendelu.cz
Pondělí Prosinec 23 11:37:55 CET 2002

On Mon, Dec 23, 2002 at 11:17:10AM +0100, Josef Herák wrote:
> Dobry den,
>
> Jsem trochu zacinajici uzivatel linuxu a potreboval bych poradit jak vytvorit
> spousteci soubor (obdoba v MS-DOSu *.bat). Pracuji v Suse linux 8.1 v
> prostredi Kde. Protoze se mi nechce porad psat dlouhe prikazy nebo porad
> opakovane dokola, chtel bych vytvorit soubor na ktery kdyz poklepu tak vykona
> prislusnou operaci. presneji o prikaz:  ncpmount /home/suchan/novell. To je
> prikaz pro pripojeni novellovskych disku.
> Dekuji
> Josef Herak

vytvorte textovy soubor, a do nej na prvni radek dejte
#!/bin/bash
(doublecross vykricnik cesta k interpretu)
dal vlozte prikazy, stejne jako kdybyste je psal z konzoly
treba:
mount /floppy
ls -l /floppy/
umount /floppy

ulozit
provest chmod u+x jmeno_toho_souboru
aby se stal spustitelnym

ikonu do kde pridat neumim, ale tusim, ze tam je neco jako vytvorit link
na aplikaci, nebo tak nejak

vice ke cteni man vas_shell (treba man bash) je do dlouhe a poucne

interpretem scriptu nemusi byt jen shell, ale treba perl (ostatni
prominou, ze jsem je nezminil).

--

Petr 'Prcek' Janda          janda'at'mendelu.cz

Software is like sex - it's better when it's free.