apache configure

Středa Prosinec 25 18:46:17 CET 2002

On Fri, 20 Dec 2002 linux_lukas na atlas.cz wrote:

> dale mne zajimalo pri kompilaci apache viznam nekterych directiv:
> --with-layout=[F:]ID

Nevim. Mozna nejake preddefinovane konfigurace nebo rozlozeni souboru.
Co rika configure --help?

> --target=TARGET

Pri vytvareni kompilatoru a dalsich nastroju pro cross-compiling urcuje
cilovou platformu, pro kterou budou tyto nastroje generovat kod.

Obcas se nespravne (!) pouziva misto --host pro urceni platformy, na
ktere maji vysledne programy bezet (je-li ruzna od te, na ktere je
provadena kompilace).

> --exec-prefix=EPREFIX
> --datadir=DIR
> --localstatedir=DIR

Urcuji, do kterych adresaru se maji nainstalovat jednotlive casti.

exec-prefix (je-li uveden) se pouzije jako zaklad pro ruzne druhy
spustitelnych souboru zavislych na platforme (bindir, sbindir, libexecdir
a libdir), do datadir se ukladaji nemenna data nezavisla na platforme, do
localstatedir lokalni (rozumej nesdilena mezi ruznymi pocitaci) promenna
data reprezentujici napr. stav bezici sluzby.

Konkretni vyznam (ve smyslu toho, co bude do tech adresaru umisteno) se
muze trochu lisit podle toho, co je to za program. Ted z hlavy nereknu,
co je to u Apache, ale exec-prefix bude ovlivnovat ocekavanym zpusobem
umisteni binarek a knihoven, datadir by mohl urcovat, kde je by default
www root a localstatedir asi rika, kam se budou strkat soubory s pidem,
scoreboardy a podobne veci.

On Sat, 21 Dec 2002 linux_lukas na atlas.cz wrote:

> RPM balicky jsou sice vibornym pomocnikem ale ja pokud mozno vse
> instaluji ze zdrojovych kodu. V distribuci Slackware sice existuje
> take spravce balicku s priponou .tgz. A pokud se pokousim se podivat
> do tohoto balicku s apache tak tam nikde prave neni s jakymi volbami
> byl apache kompilovan.

To je prave potreba se podivat do toho, z ceho byl ten balik generovany.
U RPM je to *.src.rpm, na Debianu je to *.dsc, *.orig.tar.gz a *.diff.gz
a na Slackwaru neco takoveho taky existuje, ale uz jsem to dlouho nevidel,
takze si akorat pamatuju, ze je ma takovy BSD-like layout adresaru
(usr.bin apod.).