SuSE 8.1 a RAID HighPoint HPT374

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Sobota Prosinec 28 22:24:37 CET 2002

On Sat, Dec 28, 2002 at 10:19:28PM +0100, Tomas MACOUREK wrote:

> No se SuSE 8.0 (2.4.18 std. distr.jádro) a originálním modulem od HPT
> chodí RAID 1 bez problémů ale na 8.1 jsem s tím zatím nepohnul. Problém
> je i to že na HPT nejsou k dispozici zdrojáky ale jen modul pro
> jednotlivá jádra :(

Pro HPT372 se tam dá najít tzv. open source driver. Část je ve formě
knihovny, zbytek zdrojáky, které z toho udělají modul do jádra. Z toho
se dá vytvořit driver i pro jiná jádra. Bohužel mi to fungovalo jen
částečně - zkolaboval při použití jakékoli periférie, která s HPT sdílela
IRQ. Pro HPT374 ale nic takového nevidím, možná uvnitř těch balíků...

Jinak ale nemusíte moc zoufat, pokud se vám podaří rozchodit jednotlivé
disky a ne RAID. Podle benchmarků, které jsem objevil na webu, je SW RAID
(multiple devices - MD) nad jednotlivými disky zřetelně rychlejší než
modul hptraid.

                                                            Michal Kubeček