idectl pada jadro

Zdenek Havrlik havrlz1 na fel.cvut.cz
Neděle Prosinec 29 21:39:50 CET 2002

Zdravim...

Tak mě zaujala myšlenka připojovat disk za chodu systému.. uměj to win98 tak
proč by to neměl umět linux.

Jenže se nadaří... v konfeře jsem zjistil, že se to dá dělat pomocí skryptu
idectl. Inu sehnal jsem balííček hdparm který obsahuje onný skrypt. Muj
system je RedHat 7.3
 na ide1 mám CDrom a ten výměnnej disk

chová se to tak že odregistrování ide1 je vpohodě ale problém nastává při
idectl 1 on

pokud je tam ten výměnnej disk  a nezáleží zda tam byl či nikolivek  vypíše
se na conzoli že se našel a pak spousta čísel nějanký tabulky a celý to
končí hláškou  Aiee, killing interrupt handler!   In interrupt handler - not
syncing!

V archívu jsem se dočet že snad DMA muže zpusobovat drobné problémy tak jsem
vupnul dma ( hdparm -d0 /dev/hda ) u ostatních disku totéž...

A cobyjste řekli? To samý .... zase padá...

Zkoušel jsem testovat zda to umí aspon vyměnit cdrom to se zdá že umí :-),
jenom na discích to padá...

Domývám se že to padání je nastavený v jádře když to cdrom umí a disk ne..
náhodou víte někdo kde a jak top přebnastavit?

Zatim to funguje pouze jako spolehlivej odpojovač disků :-)

Dik dik dik moc za rady ...  Zdenek