samba pres VPN

Jan Korbel korbel na omnicon.cz
Pátek Únor 1 13:45:38 CET 2002

pokousim se rozchodit sambu pres FreeS/WAN ale porad se nemuzu dopracovat do
stavu ktery potrebuji. pokusim se nacrtnout:

subnet A 192.168.0.0/24
w2k server 192.168.0.1 - SERVER
linux server / firewal 192.168.0.2 - FW-PAN

linux server / firewal 192.168.1.1 - FW-BET
subnet B 192.168.1.0/24

subnet A: dhcp jede ze SERVERu, dns na FW-PAN s prislusnymi odkazy na dns
SERVERu (192.168.0.0/24) a dns FW-BET (192.168.1.0/24); wins = 192.168.0.2;
kompy v domene PANKRAC

subnet B: bez dhcp, wins = 192.168.1.1; kompy v grupe SERVIS

kdyz dam na FW-BET:
smbclient -L fw-bet

spravne to vylistuje vsechny kompy v grupe a navic:

Workgroup            Master
---------                  -------
PANKRAC          FW-PAN
SERVIS               FW-BET

na subnetu B vidim i z woken FW-BET v grupe a momentalne dokonce vidim i
skupinu PANKRAC ale uz nevidim kompy v ni.
na druhe strane (subnet A) je to podobne.

jsem si SKORO 100% jist ;) ze problem neni ve FreeS/WAN (vse funguje ok, mam
propojeno vsemi 4 tunely) ani ve fw (mezi tunelama mam povolene vpodstate
vse a vsechno jede) ani v dns (nslookup funguje bez problemu i mezi
segmentama).

smb.conf A:
*****
[global]
        netbios name = FW-Bet
        workgroup = SERVIS
        os level = 65
        local master = Yes
        preferred master = Yes
        wins support = Yes
        wins proxy = Yes
        remote browse sync = 192.168.0.2
        domain master = Yes
*****

a smb.conf A podobne jen zmena name, wg a rem browse sync

sw na linuxech: suse 7.2, samba 2.2.1a, 2.4.x jadro z distr a posledni
iptables

zkousel jsem hledat v konferach, dokumentaci i how-to ale nikde jsem nenasel
jak presne co nastavit pri subnetech a nekolika grupach, jen v SMB howto je
odstavecek Using Samba Across Routed Networks podle kteryho jsem se snazil
zaridit ale bez uspechu.

JC

Jan Korbel - korbel na omnicon.cz
GSM: 0604/290462 UIN: 23487453