OT: linuxovy kurz - namety

Martin Tomasek mtd na mk.cvut.cz
Pátek Únor 1 18:55:21 CET 2002

> Tak to jste to pochopil naprosto spatne :( Pokud jste absoloval nejakou
> skolu, ze ktere jste si odnesl popsane postupy vyuky, tak to je mi vas
> docela lito. Mozna kdyz nam sdelite vek, tak se vse vysvetli :)

jsem ve 4. rocniku FEL CVUT

> Pokud si pozorne, ale opakuji pozorne prectete puvodni dotaz, tak ten
> dotycny se chysta poradat kurs, ktey by prednasel NA SKOLE, venoval se
> ZAKLADUM LINUXU.

zaklady linuxu je dost siroke tema:

1. zaklady linuxu -- kernel linuxovych distribuci se jmenuje Linux.
2. distribuce (v tom pripade by se to melo jmenovat spis napr. zaklady Redhat
Linuxu), z vaseho pohledu to ma dat tem lidem zaklady pro RHCE :-)
3. zaklady ovladani systemu (tj. z pohledu uzivatele). coz imho musi
znamenat neco jako zaklady windows.

> Smysl skoly je naucit cloveka, aby se predevsim vyznal v informacich,
> umel s nimi pracovat a na zaklade elementarnich znalosti se dobral
> pripadnym samostudiem ke znalostem hlubsim.

smysl skoly je vyprodukovat co nejvice poslusnych jedincu a zaclenit je
na odpovidajici misto do spolecnosti.

> To co tady navrhujete je snuska NESOUVISEJICH lekci z toho, jak spustit
> KDE, jak spustit Gimp, jak nakreslit ikonku, jak vytvorit webovou
> stranku. Vidite, ze v predchozi vete neni NIKDE zadna spojitost s
> Linuxem a je mozne navrhovane programy sputit i na jinych systemech.

asi zacinam chapat -- podle Vas je linux neco, co bezi bez grafixkeho
rozhrani nekde na serveru. sorry, ale to nikoho na stredni skole nebude
zajimat, nikdo si z toho nic neodnese.

> Smyslem free software je take to, aby uzivatel mel SVOBODNOU volbu toho,
> co chce pouzivat, co presne vyhovuje jeho pozadavkum. To, ze bude umet
> spustit KDE a nakreslit ikonku v Gimpu je sice dobre, ale nic to nerika
> o tom, zda umi pracovat s Linuxem.

at si pouziva co chce. clovek, ktery tomu systemu nerozumi, si
nepotrebuje vybirat, protoze aby byl schopen si vybirat, musel by vedet
vic. a tim, ze by se dozvidal vic, by se zabilo spoustu casu a nakonec by
sice znal dlouhy seznam programu, ale nebyl schopen sednout si k pocitaci
a zacit neco delat, misto toho by zacal zkoumat, ktere programy mu
vyhovuji nejvic.

pocitac je jen nastroj, stejne tak i operacni system. k tomu, aby byl
clovek schopen system ovladat, nepotrebuje znat prakticky nic. ale nez
zacne system zkoumat, mel by ho byt schopen prakticky pouzit.

to je muj nazor.

--
Martin Tomasek, mtd na email.cz
rfc2795: Infinite Monkey Protocol Suite (IMPS)