programovaci jazyk pro zacatecnika (Re: pomoc - trochu jiny pohled)

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na centrum.cz
Pátek Únor 1 18:53:30 CET 2002

On Fri, Feb 01, 2002 at 03:56:18PM +0100, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	A jak se lisi do200i=1.3 od do200i=1,3? (carkou, jasne, ale co na to
> jazyk) Fortran je jeden z mala jazyku, kterych jsem byl usetren, proto
> mi to ze syntaktickeho hlediska neni jedno...
> Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                 FoNet, spol. s r. o.

do200i=1.3 ... podobně jako v cecku přiřazení hodnoty 1.3

do200i=1,3 ... lexikální analyzátor až podle čárky pozná, že se
jedná o cyklus a pátrá směrem vzad. Rozliší slovo "do" jako
začátek cyklu, "200" jako návěští, kde končí cyklus a za návěštím
teprve očekává proměnnou "i". Trojka je samozřejmě konečná hodnota.

Přebývající návěští (konec cyklu) nebylo syntaktickou chybou!

Dělal jsem s fortranem nějakou dobu, dokonce jsem udělal i překladač,
který dovedl z jednoduššího strojového kódu (nelinkovaného) vyrobit
fortranský program. Vcelku jsem si užil. Co nepřeložil do fortranu,
to přeložil do assembleru (resp. JSI). Uměl se učit z příkladů,
stačilo mu 20 KB operační paměti a napsal jsem ho celý v Pascalu.
Zlatý doby :-)

Bye Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal