OT: pomoc

Petr Klimovic pizi na jinak.cz
Pátek Únor 1 15:37:25 CET 2002

Hello Ing..

Ctvrtek Leden 31 2002 11:18, you wrote to all:

 IP> Co k tomu říci? Nebylo by lepší jednou jasně říci, co znamená
 IP> vstup do
 IP> světa Linuxu? Linuxoví nadšenci opravdu hodně mlží a slibují modré
 IP> nebe těm, kdo by chtěli Linux zkusit. Projeďte si libovolnou
 IP> diskusi
 IP> na téma Windows versus Linux třeba na www.zive.cz, apod..

Ale puvodni pisatel si prave stezoval na vami (i mnou) propagovanou
osvetu. Kdy se lide pred linuxem spise varuji, nez aby k nemu byli
nahaneni.

 IP> Pak jsem potil krev, když jsem dělal obyčejné věci, například
 IP> konfiguroval modem (uf, cca měsíc práce). Dnes tvrdím, že Linux
 IP> skutečně není procházka růžovým sadem, a jesli bych si něco moc
 IP> přál,
 IP> tak distribuci, která by se nainstalovala a spravovala tak
 IP> jednoduše,
 IP> jako Windows. Existuje vůbec nějaká, kterou bych mohl z tohoto
 IP> titulu
 IP> doporučit?

Ale k cemu ji doporucite. IMHO nelze udelat linux se stabilitou linuxu
a bfu konfigurovatelnosti windows. Vzdyt na linux se prechazi proto, ze
windows ma clovek plne zuby. Proc bych mel chtit prejit z windows na
jine windows? Vzdyt prave vyhoda linuxu je v textovych konfiguracich a
v plne kontrole nad systemem.
Me to pripada jako by majitele mercedesu kritizovali jezdce autokrosu,
ze jejich auta skarede vypadaji. A autokrosari by zacali montovat
nadherne karoserie aby autokrosove bugginy prodali mercedesakum.

 IP> Neznalost angličtiny je určitě chyba, ale měla by existovat cesta
 IP> pro takového člověka. Myslím, že prakticky všechny potřebné návody
 IP> jsou v češtině. Mnoho lidí, třeba i tady v konferenci se o to
 IP> postaralo. I já jsem pár návodů v češtině napsal. Osobně si
 IP> myslím, že
 IP> dnes už nemusíme kopat člověka jen za neznalost anličtiny. A kdo
 IP> chce
 IP> vidět více do střev, nechť se postupně anglicky naučí.

Ano, ja zase pisu treba tutorialy na cgi a perl. Napsal jsem navod na
konfiguraci apache, atd. Ale linux bych nikomu, kdo neumi anglicky
nedoporucil.

 IP> Naopak. Kamarád ušetří čas, já mohu používat funkční Linux a za tu
 IP> dobu se naučím o Linuxu více, než kdybych měsíc jen tápal nad tím,
 IP> jak
 IP> něco rozchodit. Kamaráda budu párkrát otravovat, ale velmi urychlí
 IP> mé
 IP> poznání o Linuxu.

Jak muze kamarad usetrit cas, kdyz pro vas musi sestavit konfigurak?
Cesta kdy si novy uzivatel preplacne windowsy linuxem natvrdo, je jen
pro hardcore fandy. Beznemu uzivateli doporucuji dual boot at ma cas si
v klidu studovat manualy a postupne rozbihat jednotlive veci, ktere na
pocitaci potrebuje delat.

 IP> Nejsme povinni pomáhat lidem. Ale proč jim neulehčit cestu?

Asi jsme se spatne pochopili. Ja nekricim nepomahejte jim. Ja kricim,
nekricte :-) na nas, ze vam nepomuzem. Ja jsem holt clovek, ktery vzdy
spoleha na sebe a az opravdu neni zbyti pozada nekoho jineho.
Kdyz mi do firmy privezou krabice s tabelacnim papirem, tak ho nosim
krabici po krabici pet pater nahoru sam i kdyz kolegove to delaji tak,
ze se navzajem poprosi a kazdy vezme par beden. Jsem divnej, ja vim.

 IP> Já jsem s počítači začal v době, kdy znalost strojáku byla
 IP> absolutní
 IP> nezbytnost. A mám kvůli tomu lidem cpát stroják? Proč?

Protoze ma i sve vyhody. :-) Taky jsem si psal vlastni ovladac na BT100
ve strojaku Z80 na ZX Spectru.

 IP> Pokud nechcete pomáhat lidem, tak se zdržte komentářů, a je O.K..
 IP> řeknu to takto, i já se dále chci flákat, jinak řečeno s
 IP> minimálním
 IP> úsilím dosáhnout co nejvíce. Lenost je také matka pokroku. I Vy
 IP> sám,
 IP> můžete-li stejného výsledku dosáhnout více cestami si vyberete tu
 IP> nejefektivnější, tedy nejméně namáhavou. Tak proč to zazlíváte
 IP> druhým?

Jenomze zivot me naucil, ze vysledek vzdy odpovida vynalozenemu usili.
Priroda uz je takova. Naucil jsem se, ze je lepsi veci vyresit jednou
pro vzdy a ne jen odstranit jejich momentalni projevy. Kdyz mi nekdo
nakonfiguruje modem, tak mam funkcni modem ale znalosti mam stejne jako
pred tim. Zase nic nevim a pokud se problem bude opakovat opet ho
nebudu umet resit. To me prave strasne sere na Windows, ze tam casto
neco vyresim a nevim jak, takze priste zase musim zkouset cernou magii.

Petr

... Pratele prichazeji a odchazeji, nepratel pribyva.