Ma zacatecnik hned zahodit win?

goofix goofix na seznam.nospam.cz
Pátek Únor 1 20:08:32 CET 2002

In article <1012576897 na f59.n421.z2.gate.fidonet.cz>, "Petr Klimovic"
<pizi na jinak.cz> wrote:

>  IP> uvidomuji,
>  IP> 3/4e vitšina toho easu by šla ušetoit pro spoustu lidí. Daleko lépe
>  IP> se
>  IP> budete ueit na funkením systému, ne3/4 systém, který se misíce IP>
>  pokoušíte
>  IP> rozchodit. Problém je, 3/4e velká eást dotazu je, jak vubec IP>
>  rozchodit
>  IP> systém, nikoli jak jej provozovat.
>
> Na funkcnim systemu se nenaucite nic. Na funkcnim systemu se pisou
> dopisy a browsuje po internetu.
>
> Co za dotaz si predstavujete pod pojmem provozovat?

> [...]

Ja bych odlisil 2 urovne:
1. administrator
2. uzivatel

ad 1. zacinajici lin admin by si mel system dukladne osahat nez se plne
oprosti od wokynek, protoze jeho system urcite ihned od zacatku nebude ve
stavu aby mu byl schopen nabidnout stejnou funkcionalitu jako wokynka na
ktere je zvykly; az po dukladnem seznameni se s linuxem bych pristoupil k
odwokynkovani

ad 2. uzivatelum v moji sitce nedelal prechod na linux zadny problem
(manzelka a deti); zkratka jednou prisli domu a wokna na jejich pocitacich
byla pryc; postupne na linux preslo i nekolik sousedu v dome, kteri jsou k
sitce pripojeni

Pokud je uzivatel zaroven i adminem, pak doporucuji reseni ad 1.

hezky vecer preje

goofix