Normovany Pascal [Was Re: pomoc - trochu jiny pohled]

Radek Červinka radek.cervinka na centrum.cz
Sobota Únor 2 10:18:45 CET 2002

Co je "opravdovy" programator?
Ten co pise malou systemovou utilitku, nebo ten co pise podnikovou aplikaci?
Ten co programuje sam (stylem asm ...... end) nebo ten co pracuje v tymu?
To je proste jen vas nazor a ja s nim proste nesouhlasim.

souhlas

>Jinak řečeno, neprogramujete v Pascalu. To, v čem programujete, je od
>standardního Pascalu na hony vzdáleno. Ale uznávám, µe se to označuje
>komerčním jménem Pascal. Kdybyste programoval ve standardním Pascalu, IMHO
>od něho utečete.

nesouhlas: programuje v Object Pascal

Vsem kdo chteji zacit s programovanim doporucuji zacit od neceho
co je donuti k dekompozici problemu. Pak si ten navyk donesou jinam.
Ale klidne mohou zustat u Pascalu  a pokracovat OOP v nem.

<vtip>
Ze C++ (nikoli C) ma (podle nekoho) spatny kompilator neznamena ze ho maji
vsechny objektove jazyky. Nektere ho nemaji vubec:))
</vtip>

>Kaµdý jazyk má něco. Vysvětlete mi, proč nejde tak jednodu±e zacházet s
poli
>pomocí pointerů. Proč ve for cyklu jdu jen po jedničce. Atd..

At pointery
Pascal je prisne typovy jazyk a proto spoustu veci musite pretypovanim
kompilatoru
sdelit aby vas mohl chranit. Jinak tohle je jedna z hroznych veci u C
(netypove pointery)

At FOR
Protoze to nejde po jednicce ale je to pro ordinalni typy. Jestlize se
u vas ordinalni rovna =int tak smula

for i:='A' to 'E' do ...

nebo type tMuj=(mPrvni, mDruhy, mTreti)
for e:=mPrvni to Mtreti do
atd
For z C nahradit While

>Mimochodem, standardní C++ knihovna zvaná STL, která je součástí standardu
>C++ práci s dynamickými řetězci má, a to na velmi dobré úrovni.

No ale C++ neni C jako Object Pascal neni Pascal.

V normach C a C++ je sice jasno, ale stejne si je kazdy vyrobce kompilatoru
upravi po svem.

Tak bud budete srovnavat Pascal a C nebo Object Pascal a C++ a Javu.

Kazdy jazyk je vhodny na neco jineho. Ja programuji v Delphi (Kylixu)
protoze
me dava moznost se soustredit na vlastni problem a ne na detaily, jako ze
kdyz
musim davat bacha aby mne nepretekl buffer.
Porad mam moznost prilinkovat kod z jinych jazyku (i z C nebo asm), kdyz to
potrebuji.

Kazdy programator stejne umi vice jazyku, ale pouze JEDEN nejlepe a toho se
pokud
mozno drzi jak cert krize.
Proto ja zustanu u OOP a Object Pascalu a vy tam kde jste ted. Ja neshazuji
vas
jazyk a proto o stejnou vec PROSIM i ostatni.
Reci jako nejlepsi je C (A,  java, Perl, Python ... - nehodici se skrtnete)
mi lezou (i) krkem.

Jinak PHP, Perl, Python jsou sqvele veci a maji sve misto.

Linux byl vzdycky heterogennim prostedim, tak proc tedy jen C ??

PS. Kolik lidi z C++ pouziva vyjimky, kolik lidi zna v object pascalu
PROPERTY a
 dovede si predstavit na co se to da  pouzit?
Existuji dobri a spatni programatori v kazdem jazyce

Daląí informace o konferenci Linux