RH7.2 a ceska klavesnice

Matej Cepl ceplma00 na yahoo.com
Sobota Únor 2 19:48:03 CET 2002

On Sat, Feb 02, 2002 at 02:36:12PM +0000, Judy wrote:
> nedavno jsem si preinstaloval RH 7.1CZ na RH 7.2, a tak jak
> byla ve stare verzi defaultne nastavena klavesnice na
> cesko-americkou, bych ted potreboval nastavit i v "novem" RH.
>
> Nemohli by jste nekdo poradit jak na to (potreboval bych to jak
> na textovem rezimu, tak v Xech)(propadne kde si sosnout
> klavesove mapy a jake).

Tohle to v /etc/X11/XF86Config (sekce Keyboard bez obrovské
hromady komentářů):

Section "Keyboard"
    Protocol    "Standard"
    AutoRepeat  500 5
    LeftAlt     Meta
    RightAlt    Meta
    ScrollLock  Compose
    RightCtl    Control
    XkbRules    "xfree86"
    XkbModel    "pc101"
    XkbLayout   "czsk(cz_us_qwerty)"
EndSection

Výsledkem je cz_us klávesnice (primárně česká, teprve po přepnutí
americká) QWERTY. Další varianty jsou v souboru
/usr/X11R6/lib/X11/xkb/symbols/czsk snadno k nalezení.

Česká klávesnice se odehrává v /etc/sysconfig/keyboard, kde řádek

	KEYTABLE="cz-us-qwerty"

nastaví stejnou klávesnici jako ve Windows (nebyla součástí RH
7.0, musel jsem si ji vytvořit vlastnoručně z cz-us-qwertz).
Jedná se o název souboru v /usr/lib/kbd/keymaps/i386/qwerty/ (bez
koncovek). Pokud byste měl o tu moji klávesnici zájem, tak dejte
vědět.

	Veselé nastavování

		Matěj

--
Matej Cepl, ceplma00 na yahoo.com
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

The American Republic will endure, until politicians realize they
can bribe the people with their own money.
	-- Alexis de Tocqueville