Protokoly na autentifikaciu a fileserver

Sobota Únor 2 18:08:01 CET 2002

On Fri, 1 Feb 2002, Michal Dobes wrote:

> Ono je to Secure RPC dost cerna magie, obzvlaste v kombinaci s NIS+. :-)

Presne tak.

> Co takhle NFS4? Tam je to uz celkem v pohode a implementace v linuxu
> se tvari pouzitelne.

NFS4? Tusil jsem, ze to existuje (mam dojem, ze je to neco jako
"odpovedu Sunu na CIFS", ne?), ale nevedel jsem, ze to ma nejakou
pouzitelnou kryptografickou ochranu.

> Co pouzivate za AFS, OpenAFS od IBM?

OpenAFS pouziva tady na matfyzu jedna pocitacova laborator. Obcas ji
pouzivam a mohu rici, ze fungovani se od te doby, co tam meli NFS, znacne
zlepsilo. :)

Ja sam bych chtel OpenAFS nekdy vyzkouset, ale bohuzel muj OS porad jeste
nema hotove volani fork(), takze se pri zpracovavani ukolu musim omezit na
sekvencni postup. :)