RH 7.2 a instalace na software RAID-1?

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Neděle Únor 3 13:20:23 CET 2002

Dobry den,

mám dotaz na zkušen rh instalátory. Je možné v RH 7.2 přímo nainstalovat
systém na SW RAID-1.

Popíšu situaci: mám nový počítač, v něm dva disky, každý na jiném kanálu
(asi ATA100 nebo tak něco), které RH vidí jako /dev/hde a /dev/hdg.

Při samotné instalaci mi nebylo jasné, jak mám nadefinovat SW RAID-1.
Moje představa byla, že nejprve nadefinuji RAID partisnu na prvni disk,
pak na druhy, pak nad tím udělám RAID-1, čímž mi vznikne device
/dev/md0, na kterém začnu dělat své partisny (něco pro kořen /, dále
/usr, /home, ...). Bohužel instalátor moji ideu nějak nepochopil, asi
byla špatná. Jak se to tedy dělá.

Je nějaký principiální rozdíl ve fungování SW a HW RAIDu? Na device od
HW RAIDu mohu takto partisny vytvořit, ale jde to na SW RAIDu? Jde to
udělat přímo při instalaci?

Když jsem to zkoušel, po vytvoření RAIDu mi již instalátor nadal možnost
dále tento prostor dělit. To musím oba disky nadělit na stejné partisny
a ty pak jednotlivě pospojovat do SW RAIDu?

Podotýkám, že jsem pročetl Software-RAID-HOWTO a Root-RAD-HOWTO, a dále
hledal všemožně na internetu, ale na tyto otázky jsem tam odpověď
nenalezl (rozhodně tam není popsána možnost přímé instalace na SW RAID,
nebo jsem to nepochopil).

Pavel

--
Pavel Lisy <pali na tmapy.cz>