Problem s dorucovanim posty

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Neděle Únor 3 21:34:35 CET 2002

> g0VCQEe24891: collect: premature EOM: Error 0
> g0VCQEe24891: collect: unexpected close on connection from
[195.28.85.118], sender=<xxx na intrel.sk>: Error 0
> g0VCsPe24970: collect: premature EOM: Error 0
> g122fee29930: collect: unexpected close on connection from
bystrica.pvt.sk, sender=<xx na snowboard-school.sk>: Error 0
> *********
> no a vzdialeny server sa sprava asi tak, ze zacne mail odosielat, ale
proces sa nachadza v stave "wait". No a po case
> sa spojenie zrusi a skusa to znova. A na X-ty pokus sa mu to dorucit
podari.

myslim, ze jde o projev problemoveho spojeni k Internetu. Klient je
naprilad pripojen ne prilis kvalitnim bezdratovym spojem (proverit
linku pingem s delsim packetem - > 1kB).
Stejny problem jsem videl i na eth - problem byl v tom, ze v ceste
byl 10/100 switch (obyc hloupy 3COM), ktery nebyl schopen beze
ztrat prizpusobit 100vkovou komunikaci klienta s10kovou
serveru. Po nastaveni klienta do 10tky problem zmizel

Klient navaze TCP spojeni se SMTP serverem (to jsou 3 kratoucke
packety), pak mu jeste projde odeslani zakladnich povelu (ehlo.mail
from/rcpt to/data - taky kratke pakety). Pak se zacne prenaset zprava
- uz packety plne delky, ktere ale spojem neprojdou.

> Do sveta som pripojeny mikrovlnkou
vida - trefa

>s rychlostou ku mne obmedzenou na 24kbit.

pokud je ta linka pretizena tak shaper packety zahazuje urcite.

>Dalej je uz optika.
> Linka vypadky nema (teda na ziadne zatial neprichadzam), napr. FTP bezi
bez problemov.

jestli to nebude tim, ze FTPckem downloadujes k sobe, kdezto maily odesilas
pryc. Dost casto
byvaji bezdratove spoje co se tyce kvality nesymetricke. Ze zkusenosti muzu
potvrdit, ze pokud
se vyskytnou problemy (pretizeny accesspoint) pak slabsim (signalem)
klientum odejde upload
jako prvni. I kdyz tech 24kbps je tak nicotna rychlost, ze byc ta linka
musela byt opravdu
strasne slaba.
Jakou jsi pripojen technologii (Lucent WaveLan AP to neni)? Jakou ma silu
signal?

D. Toman