prava souboru pres sambu

Tomáš Vondra vondra na tesmail.cz
Pondělí Únor 4 14:36:45 CET 2002

MC> Zdravim
MC> mam rozbehanou sambu 2.0.7. Jeden sdileny adresar ma nastavenu
MC>  create mask = 770
MC> ale pokud nektery z uzivatelu nacte soubor a zase do nej zapise tak se
MC> zmeni jak pristupova prava tak i vlastnictvi a skupina souboru.

MC> Potrebuju aby skupina i uzivatel mohli porad cist + psat a aby se
MC> u tech souboru nemenila skupina ni uzivatel. Soubory se meni
MC> v excelu...

Obavam se ze prave v tomhle je problem - v tom Excelu. Pokud se
nepletu, tak vsechny programy z MS Office pracuji s temporary filem
(na zacatku ma ~$ nebo neco takoveho), a nakonec ho PREJMENUJI na
soubor pod jakym to chcete ulozit. Tzn. ze vlastne vytvori novy
soubor, a proto ta zmena vlastnika a skupiny.

Ale berte to s rezervou, nijak do hloubky jsem to nezkoumal. Je to
spis jenom takovy uzivatelsky postreh. A bohuzel - reseni taky neznam.
Na Sambu se sice chystam, ale se siti moc zkusenosti nemam...

Na www.linux.cz jsem nasel docela dobrej odkaz o Sambe, konkretne
http://www.sweb.cz/samba/samba/index.htm

Je to z praxe, a mozna by tam bylo i neco o tomhle.