urgent - VFS: Cannot open root device 03:03

Pondělí Únor 4 14:49:15 CET 2002

Jan Stary píše:
> Novy pocitac, v nem nova sitovka a stary hadr.
> Nabootoval jsem, ovsem bez site (neprekvapujici), prekompiloval jsem jadro
> (pridal jsem 3c* moduly),
>
> make config
> make dep
> make
> make modules
> make modules_install
> cp zImage /boot
> edit lilo.conf
> /sbin/lilo
>
> kdyz tu nahle zcistajasna po rebootu
>
> request_module[block-major-3]: Root fs not mounted
> VFS: Cannot open root device 03:03
> [...]
	Tady by asi pomohly informace o hardwaru, o postupu při konfiguraci
jádra a jaký .config tam byl předtím; ta hláška je celkem srozumitelná,
nemáte v jádře podporu pro namontování kořenového fs, nejtypičtěji chybí
podpora pro hardware nebo fs (ext2). Taky jste mohl přijít o oblast na
disku, máte tam /dev/hda3?
Jediné, co je opravdu jisté, že System.map do toho procesu nevstupuje.
Do původního stavu se to vrátit zjevně nepodařilo, lilo jste spouštěl
s přepínačem -r? A nenechat si původní funkční jádro není zrovna dobrý
nápad, ani když jste si vším naprosto jistý.