Programming - socket, connect ....

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Pondělí Únor 4 22:16:03 CET 2002

On Mon, 4 Feb 2002, Martin Kubecek wrote:

> Moc diky za odpoved Uz mi to taky docvaklo Kouknul jsem se jaka jsou
> systemova volani v Entry.S a nasel presne zmineny sys_socketcall() A
> dale pak presne jak popisujte ostatni funkce sys_connect, sys_bind .....
> v net/socket.c
> Ovsem musim se priznat, ze mi zatim unika jak to cele funguje, kdyz do
> zdrojaku uvadim volani jinych funkci, nez ktere se ve skutecnosti volaji,
> podstatnou roli tam musi hrat linker (pride mi to dost komplikovane)

Nemalou ulohu v tom hraje take libc.

Bud musi libc vedet o vsech syscallech, a nejak je pred-interpretovavat, a
nebo muzete pouzit makro _syscalln() (mam dojem), ktere dany syscall
zavola, i kdyz o nem knihovna nevi.

Neni to asi uplne primocare, myslim, ze by se dalo vymyslet dost duvodu,
proc je to udelano zrovna takto (a samozrejme asi i nejake proti, nobody
is perfect ;) ).

> Vite o nejake dokumentaci, kde by se clovek o techo praktikach dozvedel
> vice?

http://jungla.dit.upm.es/~jmseyas/linux/kernel/hackers-docs.html
Na teto adrese je nekolik odkazu na ruzne dokumenty tykajici se linuxoveho
jadra, mozna by bylo dobre zacit bud tam, a nebo nekde kolem
kernelnewbies.org

--
JiKos.