chkconfig II

Úterý Únor 5 09:50:31 CET 2002

Jan Korbel píše:
> omlouvam se, zapomnel jsem na 2. cast problemu :)
>
> nasel jsem ze na spravu linku v init.d je urcen chkconfig ale zda se ze ten
> co je v suse nedela vubec nic :] tzn. --list apod nefunguji a man
> neexistuje. v distribuci debianu jsem chkconfig prozmenu nenasel vubec.
>
> pouzivate to nekdo? je to k necemu?
$ rpm -qi chkconfig
Chkconfig je základní systémový program pro úpravu a výpis informací
o službách spouštěných v jednotlivých běhových úrovních (runlevels)
systému. Automaticky vytváří a ruší potřebné symbolické odkazy
v /etc/rc.d, a tak zbavuje správce systému otrockého upravování těchto
odkazů.

	Je to k něčemu. Jsou ale i jiné nástroje, ntsysv, tksysv,
suse má určitě vlastní sadu nástrojů. Podívejte se na výpis
strace chkconfig --list
a třeba zjistíte i příčinu. Možná používáte program, který se pro vaši
distribuci nehodí. Každá distribuce může mít odlišné dělení runlevelů, a
pak se program, který s runlevely pracuje a na některé základní principy se
spoléhá, nedá volně přenášet.