Rozumna prezentace acoutingu.

Robert Vojta robert na v0jta.net
Úterý Únor 5 12:42:19 CET 2002

"Dalibor Toman" <dtoman na fortech.cz> writes:

> mam tomu rozumnet tak, ze vlastni mereni dat neprobiha na centralnim
> routeru (routerech) ale na "malych" linux routerech u zakazniku?

  Ne, IPEX (GIN) to počítá na poslední mašine v cestě k zákazníkovi, která je
pod jeho správou. Každopádně pod pojmem router si můžete představit jakoukoli
mašinu.

> To mi neprijde jako stastne reseni (pri velkem mnozstvi
> takovych routeru to musi byt pekna smrst dotazu/odpovedi kazdych
> 5 minut).

  Jaké s tím máte zkušenosti, že Vám to nepřijde jako šťastné řešení? Už jste
někdy něco takového dělal? Už jste viděl mašinu, která chuděrka routuje toky
v řádech desítky Mbitů a vy ji chcete "zahltit" pravidlama na počítání? Asi
ne, jinak by jste tak nemluvil. Ještě jste zapomněl ve vaší teorii na shapery,
atp. zákazník by Vás asi hnal.
  Proč smršť? Stejně jako velikost daných programů je minimální, i nároky na
přenos jsou minimální a je úplně jedno jestli to táhám z 10, 50, 100,
... routerů či jednoho a to nemluvím o tom, když by se s ním něco stalo.
  Pokud to porovnám s kapacitou páteří, je to naprosto zanedbatelná položka.

> A Pri prodlouzeni casu zase hrozi nebezpeci, ze nejaci
> vykukove budou bootovat svuj router aby smazali data...

  Nevidím důvod to prodlužovat a nemám pocit, že by nějaký vykuk mohl smazat
data. Jinak je tam další kontrola, která zjišťuje, jestli data od nějaké linky
jsou všechny, atd. atd.
  Ještě nějaký Sci-fi příběh máte? :)

--
Robert V0jta

  The abuse of greatness is when it disjoins remorse from power
                                      -- William Shakespeare, "Julius Caesar"