Pridani disku. Jak vyresit pripojeni na dva adresare.

Karel Dudasek dudasek na vtopu.army.cz
Úterý Únor 5 13:10:26 CET 2002

On Tue, 5 Feb 2002, David Michal wrote:
> Potrebuji pridat disk do meho RH7.1. Rad bych zvetsil misto v techto adresarich
> /home a /var. Jak to udelat v pripade jednoho adresare je mi celkem jasne, ale jak postupovat v pripade dvou adresaru?
Napriklad takto:
rozdelim novy disk ( /dev/hdb ) na dve oblasti /dev/hdb1 a /dev/hdb2.
Vytvorim na nich filesystem (mkfs /dev/hdb[12]).
Pripojim je docasne nekam jinam, prekopiruji data z puvodniho /home
(/var).
odmontuji /dev/hdb[12]  a primontuji jako /home /var.
Po overeni, ze mam data v poradku, odmontuji /dev/hdb[12].
Smazu puvodni adresare, aby mi nezabiraly misto na puvodnim
disku. Opravim /etc/fstab. A nakonec dam mount -a.
To vse nejlepe v initlevel 1.
U toho /home by stacilo jen bez jinych uzivatelu, ale ve /var
byva za behu systemu v plnem provozu dost otevrenych souboru.
                             Karel Dudasek