Kam nainstalovat boot manager RedHat 7.2

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Úterý Únor 5 13:37:16 CET 2002

On Tue, 5 Feb 2002, Pavel Vrzal wrote:

> vsemi aplikacemi pro monitoring a konfiguraci cele firemni site.
> Snazil jsem se nahrat GRUB manager na prvni sektor linuxove Ext3 partisny (/
> nebo /boot), nechtel jsem modifikovat original MBR.
> Myslel jsem si, ze staci modifikovat pomoci FDISKu aktivni partition, a ze
> pridam do /etc/grub W2000 spousteci volbu.
> Kdyz jsem modifikoval original MBR (zmenil jsem nastaveni aktivni partition
> na /), tak to nezacalo bootovat.
> Prosim, kde jsem udelal chybu??
> Nebo musi byt BOOT manager vzdy v MBR??

Ano, boot loader samozrejme musi byt v vzdy v MBR (alespon jeho cast).

Pokud chcete, aby Vam grub bootoval altetrnativne windowsy a linux, mel
jste ten grub nechat, aby senacpal do MBR, a on by Vam daval pri bootu na
vyber, co chcete nabootovat.
Pokud jste dal zavadec do partition, kde mate linux, tak ted musite
presvedcit NTLoader bootloader w2k) aby Vam bootoval ten linux - napriklad
tak, ze nabootujete z diskety do toho linuxu, tak pomoci dd vezmete
prvnich 512 bajtu z /dev/hdx (kde x je cislo partition, kde mate linux),
ulozite techto 512 bajtu do souboru, a tento soubor si prenesete nekam do
windows, a v Boot.ini ve windowsech reknete, ze tenhle soubor je
alternativni boot sector, a NTLoader Vam pak bude davat na vyber jestli
bootovat linux nebo windows.

Ale je to takove slozite, a navic pri rekompilaci jadra to budete muset
menit, atd...

Nechal bych s klidem delat grub hlavniho boot managera.

--
JiKos.