Postgre vs My SQL

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na infos.cz
Úterý Únor 5 15:44:09 CET 2002

>Mam jeden maly dotaz ohledne vykonu db serveru. Zajimalo by mne, jestli se
>nekdy, nekdo porovnaval %subj% ohledne vykonu a stability. Vim, ze Postgre
>SQL by mela byt free i pro win, coz by mi znacne usnadnilo ladeni.

1) Vždy záleží, v jakém kontextu jí chcete používat.

MySQL je malá, na zdroje nenáročná databáze s optimalizací pro webové
aplikace, tedy pro jednoduché datové struktury, převažující čtení, apod.. Na
www.mysql.com je porovnání výkonu MySQL s ostatními databázemi.

U MySQL dnes také záleží, zda bude používat tabulky ve formátu MyISAM (bez
podpory transakcí), DBD (s transakcemi), nebo InnoDB (s tranakcemi a
řádkovým zamykáním). Všechny testy bývají většinou prováděny na MyISAM. Dle
mých soukromých testů je nejrychlejší InnoDB, snad kvůli efektivnějšímu
stránkovému uložení.

Pokud bude provádět jednoduché operace s minimem joinů a s převažujícím
čtením, potom je MySQL dost dobrá.

2) MySQL na Win pracuje nativně s prostředky WinAPI. PostgreSQL používá
emulaci některých částí Unixových API, takže je otázka, jak to bude s
rychlostí tam. PostgreSQL je, jak už mi bylo v této konferenci sděleno,
psaná pro Unix.

3) Možná by stálo za to, rozhodnout se i mezi dalšími databázemi. IMHO třeba
Interbase je velmi zajímavá databáze. A něco jsem slyšel i o Sybase zdarma
pro Linux. Pokud by to byla pravda, tak Sybase je z hlediska výkonu na tom
velmi dobře, určitě předežene s přehledem jak MySQL, tak PostgreSQL. Jak
Interbase, tak i Sybase existují jak pro Win, tak i pro Linux, a určitě jsou
to nativní porty, nikoli emulace, jako u PostgreSQL. (Snad.)

S pozdravem

Miloslav Ponkrác