socket programming (BSD like)

Richard Willmann mailinglists na nocomment.sk
Úterý Únor 5 17:34:23 CET 2002

zdravim,

mozno budem offtopic, ale asi nie, prosim, programujem jednu drobnu sietovu
app v perli. v zasade tomu rozumiem, ale len sa potrebujem uistit o tom, ze
ked na soket "S" zavolam select popripade poll, ktory caka kym je readable,
selekt vrati ze je readable tak kernelovy read() nebude nikdy blokovat app
tj. prekopiruje data z kerneloveho bufferu do oblasti kam smeruje odovzdany
pointer a ihned vrati riadenie spat (dtto pre write).

viem, ze moze vratit nulu pri EOF, <0 pri chybe al. EINTR, menej znakov nez
som povodne chcel, ale nikde som sa nedocital, ze read() resp. write() potom
nebude blokovat. ak nebude nikdy blokovat, nerozumiem preco som niekde na
sieti v prikladoch videl neblokujuce sokety v spojeni s IO multiplexingom.
To by mohlo mat vyznam tak pri connect-e ...

d.

rwi