Postgre vs My SQL

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Středa Únor 6 23:12:01 CET 2002

Dne Wed, Feb 06, 2002 at 02:23:14PM +0100, Jiri Chaloupka napsal:

> To je velmi obtizne rici predem ... Pripadne problemy spojene s
> nedostupnosti dat vsak muzou prinest navazne problemy v kominukaci s urady.
> Nehlede na to, ze se muze stat, ze odberatel uzavre s onim programatorem
> smlouvu o dodani dila v takovem zneni, ze bude mit vazne problemy.
> Predstavte si, ze za 10 let  pravnici onoho programatora zazaluji za to,
> produkt ulozil data takovym zpusobem, ze se k nim nemohou dostat (hodne
> cerna myslenka, nicmene ne nerealna). Pokud pouzije malou databazi typu
> mysql, bude mit podstatne vice problemu vysvetlit, proc pouzil prave toto
> [...]

Tak za prve nebyva zvykem do zaloh ukladat
data v binarni podobe, ale v podobe exportu, alespon kdyz zalohuju ja nebo
lidi, ktere znam. Tam je zcela irelevantni jaka se bude za 10 let pouzivat
databaze, protoze texty pujdou precist vzdycky. Uprava pro jiny system
nebude vzdy bezbolestna, ale bude mozna.

I u systemu, kde se pri beznem behu zalohu pres nejake vychytane WAL logy,
je mozne cas od casu udelat export.

Pokud za 10 let nedokazu spustit db2, protoze me treba
na rychlem procesoru pretecou cekaci smycky, tak budu v dost blbe situaci.
Od free databazi budu mit alespon zdrojaky a kdyz mi na tom bude
zalezet, tak je dokazu poupravit.

> Mimochodem, pro ani pro malou firmu nemusi byt cena db2 astronomicka, vzdyt
> se pro zacatek nemusi jednat o enterprise verzi, workgoup edition s
> neomezenym poctem pristupu  vhodna pro internetove aplikace vyjde na rozumne
> penize (srovnatelne s cenou MS SQL serveru pro internet), a pro zacatek
> staci. Pak se to v budoucnu bude daleko lepe rozsirovat, nehlede o schopnost
> propojeni db2 s jinymi databazemi ...

Skalovatelnost je samozrejme o necem jinem, ale ten prvni argument mi
prijde uhozeny.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Dopisoval bych si rad s divkou.
  Zn. Negramotnost neni na zavadu.