nefunkcni dial-up, spatny resolver?

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Čtvrtek Únor 7 09:37:00 CET 2002

Dobry den,

> mam nasledujici problem s pripojenim k Internetu pomoci
> modemu. Pripojeni je sice uspesne navazano, modem funguje v
> poradku, nejake prenesene bity zkrz ppp0 taky jsou, ale
> programy jej nedokazi vyuzivat.
> Prislo mi, ze je chyba v necem jako je resolver, prohledl a
> zkusil upravovat soubory jako resolv.conf, nsswitch.conf,
> host.conf, hosts.

V /etc/resolv.conf by malo byt nieco ako:

********
search grafon.sk
nameserver 213.215.80.33
nameserver 213.215.80.2
********
pricom tie IP by mali byt adresy primarneho a sekundarneho DNS.
Pre skusku mozu byt aj tieto, ale lepsie by boli nejake blizsie k Vam ;o)

a v /etc/host.conf
********
order hosts,bind
********
co znaci, ze pre prevod sa ma pouzivat najprv subor /etc/hosts
a potom DNS...

No a malo by to chodit. Mozno by bolo dobre nahliadnut do
/var/log/messages ci sa nenajde zadrhel. No a prve co treba
je vyskusat ping na nejake internetove IP adresy (napriklad
213.215.80.1 co je nas router - aby ste zistili, ci je naozaj
problemom DNS alebo nieco ineho....

Vlado
----
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON
Tranovskeho 19, 031 01 Liptovsky Mikulas
tel.: 044/5521653, fax: 044/5621454