mod_gzip x mod_csacek

Michal Krause michal na krause.cz
Čtvrtek Únor 7 10:30:40 CET 2002

On 07/02/2002, Petr Bydzovsky wrote:

> Lze u csacku nejak nastavovat co ma kompresovat a co ne?

Existuje direktiva csacekCompress On|Off
Primo jsem to nezkousel, ale ostatni direktivy csaceku lze obecne
pouzivat v ruznych kontextech (Location, VirtualHost, ...), takze u teto
to bude asi stejne.

> A lze nejak zjistit statistiky co a jak kopresoval (jestli vubec)?

S tou statistikou pochybuju. Jestli se komprese uplatni lze zjistit
snadno treba takto:

printf 'GET /x.txt HTTP/1.1\r\nHost: neco.cz\r\nAccept-Encoding: gzip\r\n\r\n' | \
nc neco.cz 80 | less

> Mod_gzip to umi, ale nespolupracuje s csackem ani kdyz vypnu kompresi
> csacku (to pak blbne cestina).

Osobne jsem tuhle kombinaci nezkousel, ale samotny csacek bez podpory
komprese urcite funguje jak ma. To vim jiste, protoze ji vypinam uz pri
kompilaci (zvyk ze starych casu, kdy si nektera verze NN 4 vyzadala
kompresi, pak data nedekomprimovala a zobrazovala rozsypany caj).

OK, tak jsem tedy zkusil k csacku pridat i mod_gzip a zadny problem se
nedostavil. Cestina je v poradku, komprese funguje jak ma. Testovane
podminky:

Apache/1.3.19
mod_gzip/1.3.19.1a
CSacek/2.1.6
PHP/4.0.5
mod_ssl/2.8.1
OpenSSL/0.9.6b

Direktivy z httpd.conf:

LoadModule gzip_module          libexec/mod_gzip.so
AddModule mod_gzip.c
mod_gzip_on No
(nechtel jsem kvuli testu zapinat mod_gzip pro cely server)

a pak v kteremsi virtualu

        <Location /gzip>
                mod_gzip_on Yes
                mod_gzip_item_include mime text/.*
                mod_gzip_dechunk yes
        </Location>

Testovany soubor byl zdrojak mod_gzipu s nejakou tou cestinou navic.
(Poznatek: lynx-2.8.1-11 si o kompresi rekl, ale presto zobrazuje
rozsypany caj, lynx-2.8.4-17 z RH 7.2 je OK)

S pozdravem
                        Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vsetci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka