Postgre vs My SQL

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na infos.cz
Čtvrtek Únor 7 12:28:56 CET 2002

> Nemam rad tyto "vs." debaty, ale todle mi neda. Prvne jsou zde obecne
> platne standardy jako je SQL92 (apod.). Za druhe ta snaha o
> kompatibilitu mi pripada ze strany MySQL celkem vlazna. Staci se
> podivat na veci jako je operator '||' nebo nektere experimenty s
> case sensitivitou u LIKE, datove typy apod. Obavam se, ze prechod

S tím souhlasím.

> od MySQL k jine SQL znamena celkem znatelny zasah do SQL kodu.
> Nemluve o prechodu opacnym smerem (Oracle, PostgreSQL  -> MySQL apod.)

To je také pravda.

> Kdyby slo jen o rychlost a jednoduche ukladani dat tak je otazkou
> ma-li SQL vyznam nasazovat -- coz je obecne problem mnoha web
> aplikaci, ktere dost casto znacne neefektivne posilaji nekolik mesicu
> ten samy dotaz a dostavaji tutez odpoved. Vetsinou se pak vola po
> nasazeni nejakeho super SQL stroje na mislo rozumne optimalizace
> a ulozeni si nejakych veci nekde v pameti apache.

Je to jasné, ale předpokládám, že v této konferenci jsou rozumní lidé, kteří
toto nedělají. Mimochodem, když už by někdo volal po nasazení MySQL, tak je
možné po nastartování MySQL vytvořit tabulku typu HEAP, která je v paměti, a
tedy ohromně rychlá. Ale dle mého každý rozumný člověk bude databázi
nasazovat jen tam, kde je z ní co číst.

MySQL je prostě pro jednoduché datové modely.

> K te rychlosti, zalezi co merite. Neni problem dokazat, ze MySQL je
> pomalejsi nez napr. PostgreSQL. Staci trosku vice konkurujicich si
> klientu a ta rychlost prestane byt tak bajna.
> (Znova: 4.x mozna prinese zmenu, nevim.)

Já bych upřesnil, záleží co po MySQL chcete. Věřím tomu, že PostgreSQL je
rychlejší. Mám MySQL rád, a leccos jsem prozkoumal, takže ve většine
benchmarků se porovnává MySQL verze 3.22.x s PostgreSQL. Od té doby MySQL
značně pokročila, nyní je ve verzi 3.23.47, a je to hodně znát.

Pokud převažuje jednoduché čtení z MySQL, rychlost je dobrá i při hodně
konkurujících si klientech. Druhá věc je, že se testuje pro tabulky typu
MyISAM, ačkoli srovnatelnější by měl být benchmark s tabulkami InnoDB.

S tabulkami MyISAM si prostě musíte pohrát s nastavením MySQL, pokud chcete
výkon v náročnějších prostředích.

Ale jak říkám, MySQL mám rád, a je to v mých příspěvcích znát.

chybí?

> V InnoDB to snad bude lepsi, ale to co je jinak dostupne by se dalo
> podle toho co jsem slysel spise nazvat zamykanim tabulek. Transakce
> nejsou jen o begin/commit/rollback, ale i o efektivni praci vice
> konkurentnich si transakci.

Přiznám se, že jsem to příliš nezkoušel, takže nemohu podat podrobnější
informace. Vím jen, že dnes se vyvíjí na MySQL především transakce,
podíváte-li se do change logů.

> PS. Chce to vice kriticnosti i k oblibenym nastrojum :-)

Díky. :-) MySQL mám rád.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác