Postgre vs My SQL

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Čtvrtek Únor 7 14:34:39 CET 2002

> Pokud nastanou problémy, tak jinak se budete potit, pokud jste nasadil
> Oracle, a jinak pokud PosgreSQL. Pokud v případě, že nastanou nějaké
škody,
> a je tam PostgreSQL, tak jste jasný, skončil jste a máte smůlu. Navíc
Oracle
> a DB2 je řešení i pro velmi rozsáhlé databáze, je odzkoušené (neříkám, že
> bez chyb).

Cim dal lepe. Pokud neco <pip> na oraclu, tak jsem v pohode, pokud totez
udelam na postgressu, jsem ten, kdo ma peska. Modlim se k ke vsem paketum,
abych nikdy nemusel pracovat pro firmu vyznavajici tento princip ;-)
Bohuzel, kdyz se ohlednu, tak mate asi bohuzel pravdu, nicmene to neznamena,
ze bych s tim souhlasil nebo by se mi melo libit.

> cena
>
> Vždyť to říkám. Ale do těch potřeb patří mimo jiné i záruky za SW. Stejně
> tak, jako si třeba nenasadíte MS do aplikací, které budou muset pracovat v
> kritických podmínkách, tak si prostě v určitých případech nedovolíte nic
> jiného, než sázku na jistotu a dobře odzkoušené řešení. Pořád rozumějte,
> odzkoušené neznamená bezchybné, ale třeba řešení s předem známými
problémy.
Ukazte mi sw, na ktery je dana zaruka. Nicmene uznavam, ze jsou databaze se
"snadno dostupnym placenym suportem" a ty bez neho. Imho mate na mysli prave
toto - pokud se slozi oraclovsky cluster, tak zavolate do oraclu a nechate
je pracovat. Pokud vam spadne totez s postgressem, tak budete makat osobne s
tim, ze mate jistou odpovednost. Pokud mate odpovednost vy/kdokoliv jiny,
hrozi, ze vas na vas bude zamestnavatel neprijemny. Asi vic, nez bude
neprijemny na oracle - stejne jako v pripade jakekoliv externi firmy, na
ktere se v podstate zavisly.

> Nikdo nezavrhl levnější řešení. O cenu databáze tu nešlo.
Pokud si spravne pamatuju, jediny agument v tu dobu byl "kdyz jde o penize,
postgress ani nahodou" Technicky vzato na tom posgress neni vyrazne hur, nez
oracle nebo db2 - az na support, ten vsak zminen nebyl. Pak uz je
_podstatny_ rozdil opravdu snad jen v cene.

> nejde
>
> Tuto filozofii jste si vymyslel sám. Vymyslel jste si, že zavrhujeme levná
> řešení, a řešení zadarmo úplně. My jsme jenom napsali, že do kritických
> nasazení pouze Oracle a BD2. Až si několikrát po sobě užijete problémů s
> databázemi, kde jde o milióny, pochopíte, co mám na mysli. Takže to prosím
> nepřehrávejte na rovinu, kde to není.
Nevymyslel, tak mi to vyznelo, mozna spatne. V tom pripade se omlouvam.

Zdenek Mazanec