Freeswan IPSEC 1.94++ & auth=rsasig ?? (delsi)

Zdenek Pizl z.p na linux-cd.cz
Pátek Únor 8 13:34:14 CET 2002

Dne pá 8. únor 2002 11:33 Michal Ludvig napsal(a):

> To jste sice nerekl, ale pochopil jsem to z konfiguraku
> :-) Ted jsem si vyzkousel stejnou konfiguraci (1.93 <->
> cand2002jan31y) s RSA klicema s slo mi to v pohode. A
> opravdu i v tomto pripade byla ve vypisu 'ipsec auto
> --status' vlevo vzdy lokalni adresa a vpravo vzdalena.

tohle jsem ted odstranil. Neni totiz dobre miti definovano
jak leftnexthop=%direct tak i righnexthop=%direct. Lepe
nechat pouze na jedne strane ...

> [...]
> Ping kazdopadne nebude fungovat. Tenhle krok muzete
> vynechat pokud:
> Nakonec na jednom konci spustite 'ipsec auto --up tunelX'
> a dostanete zhruba nasledujici vypis:
> ~# ipsec auto --up br-ds
> 104 "br-ds" #3: STATE_MAIN_I1: initiate
> 106 "br-ds" #3: STATE_MAIN_I2: from STATE_MAIN_I1; sent
> MI2, expecting MR2 108 "br-ds" #3: STATE_MAIN_I3: from
> STATE_MAIN_I2; sent MI3, expecting MR3 004 "br-ds" #3:
> STATE_MAIN_I4: ISAKMP SA established 112 "br-ds" #4:
> STATE_QUICK_I1: initiate
> 004 "br-ds" #4: STATE_QUICK_I2: sent QI2, IPsec SA

zkusil jsem to presne podle Vas. Nakonec jsem na levem PC
zavelel ipsec auto --up secure0. Vysledek :

[root na left etc]# ipsec auto --up secure0
104 "left" #1: STATE_MAIN_I1: initiate
106 "left" #1: STATE_MAIN_I2: sent MI2, expecting MR2
108 "left" #1: STATE_MAIN_I3: sent MI3, expecting MR3
003 "left" #1: Signature check (on @right) failed (wrong
key?)
217 "left" #1: STATE_MAIN_I3: INVALID_KEY_INFORMATION

!!!!!!!!!!!!!! Ooops, ja jsem ale trubka! Na right jsou v
ipsec.secrets dva RSA klice, a samozrejme, ze ipsec/pluto
nevi, ze by mel pouzit ten druhy, ktery jsem mu generoval
specialne pro tenhle kanal.

Lze to vubec nejak rici, ktery klic ma pouzit na jake
spojeni. Predpokladam, ze ano. V man ipsec.secrets se ty
klice nejak rozlisuji. Kdyz tak mi trochu nakopnete :(

						Z.P.