uninstall linuxu-2

Robert Vojta robert na v0jta.net
Pátek Únor 8 21:30:19 CET 2002

"Martin Kupec" <KupecM na seznam.cz> writes:

> Prominte vsichni omlouvam se ze to pisu znovu ale to je kvuli tomu ze tohle
> je muj 3 prispevek a nenaucil sem se odpovidat na jine dotazy.

  Každý někdy začínal ... Zkuste si ale nastavit ve svém klientovi zalamování
řádků na nějakou rozumnou hodnotu, třeba 76, co říkáte?

> jestli to nejak jde pomoci linuxovskeho fdisku tak mi prosim napiste presne
> zmizne i lilo a normalne pojedou windowsy ktery tam sou na primaru.

  Pustíte si Linux, přihlásíte se jako root a pro Váš master HDD na primárním
řadiči (/dev/hda) napíšete ...

[root na localhost root]# fdisk /dev/hda

  ... a objeví se Vám ...

Příkaz (m pro nápovědu):

  napíšete tam 'p' a enter, mně se vylistuje toto ...

Disk /dev/hda: hlav: 255, sektorů: 63, cylindrů: 730
Jednotky = cylindry po 16065 * 512 bajtech
 Zařízení Boot    Začátek     Konec  Bloky    Id  Systém
/dev/hda1   *         1       697   5598621   83  Linux
/dev/hda2           698       730    265072+  82  Linux swap

  a Vy tam uvidíte čísla hda1, hda2, ... Oddíly co nechcete odstraňte pomocí
'd' a čísla oddílu (hda1 -> 1, hda2 -> 2, ...). Potom si disk zkontrolujete
pomocí 'p' zda-li vypadá tak jak chcete a ukončíte pomocí 'w' což je
(w   uloží tabulku rozdělení disku a ukončí program). Pokud něco uděláte
špatně, nezoufejte, dokud neuděláte 'w' nic se neuloží a nesmaže. V tom
případě ukončete fdisk pomocí 'q' (q   ukončí program bez uložení změn) a
udělejte to znova.
  Potom si nastartujte Windows a po zadání 'fdisk /mbr' už by Vás lilo nemělo
otravovat, měl by jste mít po Linuxu prázdné místo a vše by mělo fungovat.

  BTW ten Vámi zmiňovaný program se jmenuje Partition Magic :)

--
Robert V0jta

  The abuse of greatness is when it disjoins remorse from power
                                      -- William Shakespeare, "Julius Caesar"