unallocated directory cosi

Sobota Únor 9 19:11:00 CET 2002

On Wed, 6 Feb 2002, Matej Cepl wrote:

> [...]
> zadarmo, tak si nestěžuji) fsck nahlásil, že mám dirty disk (aniž
> se stalo cokoli mimořádného -- počítač vypínaný pouze pomocí
> poweroff). Partion mám jenom / a /boot (oboje ext2) a nic jiného
> nežli Linux po mém disku nechodí. Vždycky mi to hodilo do
> zvláštní opravovací konzole (boot neskončil úspěšně), kde jsem
> spustil fsck / a fsck /boot bez jakýchkoli dalších paramterů. Na
> /boot nikdy nic nebylo, ale v rootu mi vždycky našel unallocated
> directory (nevím co, block?) v druhém průchodu diskem. Zeptal se
> jestli to má fixnout. Řekl jsem ano, a pak proběhlo všechno bez

Nejlogictejsi vysvetleni je, ze se z nejakeho duvodu nepodari korektne
odmontovat filesystem. To znamena, ze je nejaka chyba pri vypinani.
Napada mne moznost, ze tam zustane viset nejaky osklivy proces, ktery
to neni pri shutdownu schopno zabit a ktery drzi neco otevrene, takze
se nepovede ten umount.

> akorát při tuším pátem průchodu přestavěl spoustě souborů v
> /var/spool/postfix/{private,public} na typ 6 (co to je?).

Novejsi verze ext2 duplikuji informaci o typu souboru primo do
adresaru, takze pro jeji zjisteni neni treba pri prochazeni
adresare natahovat inody. Priznam se, ze ted nemam tuseni, ktera
cinnost se tim zrychli, ale asi nejaka ano, kdyz tam ta optimalizace
je. :)

A kdyz se, napr. po padu systemu, stane, ze je v adresari napsano neco
jineho nez je pravda, tak to fsck opravi a ohlasi to.