KDE2 a dostupnost mene beznych znaku z klavesnice

Ladislav Strojil bwian na seznam.cz
Pondělí Únor 11 12:31:30 CET 2002

Martin Landa wrote:

> Dobry den,
> potrebuji v KDE zadavat znaky jako "#&@{}~" a nevim jak na to. Objevil
> jsem sice nejakou utilitku, kde si mohu potrebne znaky vzit do strizny,
> ale nezda se mi to byt prilis prakticke. Uvital bych stejnou funkci jako v
> textovem rezimu a to prez ALT + ascii kod na numbloku. Nebo existuji
> nejake "vice hmaty" kterymi se dostanu k temto znakum primo na
> alfanumericke klavesnici?

Ehm, asi Vam nerozumim.

# - shift 3
& - shift 7
@ - shift 2
{ - shift [
} - shift ]
~ - shift `

Jestli Vam jde o zadavani techto znaku z ceske klavesnice, zalezi na tom,
jakou verzi XFree pouzivate. Ve starsich stacilo stisknout Alt-Gr a
klavesnice se po dobu stisku teto klavesy chovala jako anglicka.

Tedy
# - Alt-Gr Shift 3
& - Alt-Gr Shift 7

V novejsich je mapa klavesnice podobna te z MS Windows, tedy napriklad
zavinac @ je "Alt-Gr v", zpetne lomitko je "Alt-Gr q" atp.

Lada

--
Ladislav Strojil