Soutez Projekt roku 2001

obr na nri.cz obr na nri.cz
Pondělí Únor 11 12:38:58 CET 2002

Zdravim,

	jmenuje se to Projekt roku 2001, ale to je naprosto zavadejici nazev.
Spravny by mel byt: Projekt roku 2001, ktery je siren po GPL. Vzhledem k
diskusim, co tu probihaji nechapu, proc je zde to omezeni? Na jednu stranu je
zde volani po "komercionalizaci" Linuxu, ale jakmile se vyhlasuje soutez o
Projekt roku, uz tu jsou pravidla, ktera jsou zatim pro vetsinu spolecnosti
(nemluvim o tech velkych, ktere si na sve penize prijdou jinak)
neakceptovatelne. Panove z Ceskeho sdruzeni uzivatelu Linuxu, jde vam opravdu o
rozsireni Linuxu(vcetne vytvoreni aplikaci, ktere uzivatelum pod Linuxem
chybi), nebo je na prvnim miste obchodni model ? Potom by se ale soutez
mela jmenovat asi jinak.

Ja myslim, ze vetsine firem je jedno jestli to udelaji pod linuxem, nebo ne.
Kdyz se to bude prodavat, proc ne? Ale, takovehle souteze jim akorat ukazuji,
ze jejich aplikace do Linuxu NEPATRI. Myslim, ze je treba videt, ze pro
programatory aplikaci je Linux operacni system, nic vic, nic min. Kdyz mi
reknou abych naprogramoval neco v Linuxu, udelam to v Linuxu, kdyz ve
Windows, udelam to ve Windows a je mi to uplne jedno. Obchodni model a operacni
system jsou naprosto 2 rozdilne veci. Glorifikovat nejaky obchodni model je
nesmysl - jako priklad lze uvest osud mnoha start-upu. :)

Navic se mi zda ze v soutezi je nerovnovaha: Vyrobci software musi mit kod
pod LGPL, ale zpravodajske servery, noviny -> ktere se dokazi prezentovat diky
software, LGPL nemusi splnovat.  To se mi zda jako dvoji metr.

mao