mail server

David Jez dave.jez na seznam.cz
Úterý Únor 12 18:09:27 CET 2002

On Tue, Feb 12, 2002 at 03:50:56PM +0100, Liquid wrote:
> Zdravicko. Potrebuji vyresit zsadni problemy v rozhodnuti. Doufam, ze mi v
  CIAO.

  Poslat dotaz jako novy thread a podepsat se je opravdu nezvladnutelne pro
prumerne inteligentniho cloveka?

> tom pomuzete.
> Situace:
> 1) Internetovy server
> 2) Potreba mailserveru - SMTP, IMAP/POP3, IMAPs/POP3s, webmai/webmail https,
> mozna administrace uzivatelu prez web, moznost vice domen, mailing listy.
> 3) Ktery soft mi tohle vsechno umozni - zdarma  :-) (Linux) (linky, adresy
> na stahnuti)
> 4) Postfix nebo qmail? Proc?
  To je dotaz jako na flame. Jestli mas zkusenosti se sendmailem a chces
co nejmene bolestivy prechod, tak postfix.
  Pokud ti to je jedno, tak qmail. Pro jeho nastaveni projdi na root.cz
pekny clanek o nem, domovksa stranka cr.yp.to nebo www.qmail.org.
  Co se tyce distribuce tak vol neco minimalistickeho, ne ze si na server
nasekas 1 GB backdoorek :) Nejlepsi je mailserver dat na samostatny pocitac,
mit tam co nejmene veci (tedy zipslack, ucspi-tcp). Pro qmail je vyhodne pouzit
maildir a jako system XFS, ktery zvlada rychle mnozstvi malych souboru.
  Dale si nastav rblsmtpd proti spammerum a podobnym pitomcum, pro mailing
listy poslouzi ezmlm.

  S pozdravem,
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz