Zmizela mi data na ext3

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Středa Únor 13 09:15:56 CET 2002

Vcera jsem zazil dost neprijemnou zkusenost,

v prubehu prace se mi najednou v GNOME desktopu (sawfish) nesel
nastartovat terminal, hlasilo to nejaky problem se sockety. Rikal jsem
si ze to nevadi, ale potom jsem si vsiml, ze se mi v HOME adresari v
nekolika podadresarich ztratily temer (ale ne uplne) vsechny soubory.

Dle meho nazoru, jsem si je nemohl smazat sam, jelikoz jsem zadne takove
operace neprovadel, navic chvili (hodinu?) pred tim jsem nektere, ze
souboru kopiroval jinam. Nenasel nic, co by bylo pro dane soubory
spolecne. Nektere byly stare jine celkem nove, nektere byly myslim i
zrovna otevrene (bez zaruky). Nastesti jsem si pred asi tydnem vsiml,
nejakych problemu s ctenim na disku, tak jsem si vetsinu odzalohoval na
jiny pocitac. Ovsem v tomto pripade jsem v logu zadne problemy s diskem
nezaznamenal, ani pri nasleduvnem bootu to zadne problemy nehlasilo, ale
soubory byly opravdu fuc.

System je RH 7.2 jadro 2.4.7 s nejnovejsimi updaty pres Red-carpet
(updaty rh72 a ximian-desktop). Cela / partisna je na ext3.

Jen mi je divne, ze jsem nikde nenasel soubor /.journal, ktery by tam
snad mel pri ext3 byt.

Nenapada vas nekoho, kde by mohl byt problem? Docela jsem se zacal o
svoje data bat, toto se mi jeste na linuxu nikdy nestalo a to s nim
delam cca 7 let, z toho asi 2 roky denne na desktopu/

Help me, please! Prosim o konstruktivni navrhy, ne prejdi na distribuci
xy, nebo prejdi na windows, ...

Pavel

--
Pavel Lisy <pali na tmapy.cz>