OT: Důvod přechodu na Linux

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Pátek Únor 15 08:37:29 CET 2002

On Thu, 14 Feb 2002 20:39:28 +0000 (UTC), iko wrote:

:> Pokial sa dany interrupt generuje kazdu milisekundu a zistovanie
:> "kto to bol" trva kvoli sharingu o mikrosekundu viac, zmena vykonu
:> bude 1 promile.

: o tom pochybujem... hlavne ked mam TV kartu ktora robi overlay obrazu cez
: PCI zbernicu

No a? Zalezi na tom, ako casto generuje prerusenia, co pravdu povediac
netusim. Ak raz po kazdom riadku, generuje ich 15625 za sekundu,
co uz je trochu privela a vinu na znizeni perfrormance ma potom
design karty a nie sposob pridelovania interruptov. Operacny system
nema za povinnost zachranovat nasledky zleho navrhu hardware
(vid winmodemy). Ak raz po kazdej polsnimke, bude ich 50 za sekundu
a v takom pripade je to z hladiska interrupt sharingu uplne nezaujimave.

Linux je oproti Windows _omnoho_ lepsi, co sa tyka context switchu
a prechodu user space - kernel space. Ak vidite rozdiel rychlosti
porovnatelnych aplikacii na Win a Linuxe v prospech Linuxu,
pripisoval by som ho skor tomuto, ako sposobu pridelovania
interruptov.

Zdravi
--
                                   Stano