příkazy psaux a jobs

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Sobota Únor 16 02:48:24 CET 2002

On Fri, Feb 15, 2002 at 10:43:47PM +0100, Hacx wrote:
> dobrý den.
> man mi o těchto příkazech moc neřekl,tak jsem se chtěl zeptat jestli by jste
> mi mohli říct co tyto příkazy dělají a jak je používat?

psaux není příkaz, ale označení pro PS/2 port, kam se obvykle připojuje
myš. /dev/psaux je znakové zařízení, pomocí kterého linux k tomuto
portu přistupuje.

jobs je příkaz, který vypíše seznam úloh, které běží v daném okamžiku
na pozadí. Pokud nějakou úlohu spustíte na pozadí, nebo ji pozastavíte
(např. Ctrl-Z), tak se vám zobrazí ve výpisu příkazu jobs. Manuálové
stránka vám jej zatajila proto, protože se jedná o interní příkaz
shellu a jeho popis tedy najdete v bash(1).

--
/*     Miroslav Petricek           mirek na petricek.cz
       Brno, Czech Rep.        mpetricek na uniscomp.cz