příkazy psaux a jobs

Petr Klimovic pizi na jinak.cz
Sobota Únor 16 10:06:10 CET 2002

Hello Hacx.

Patek Unor 15 2002 21:41, you wrote to all:

 H> dobrý den.
 H> man mi o těchto příkazech moc neřekl,tak jsem se chtěl zeptat
 H> jestli
 H> by jste mi mohli říct co tyto příkazy dělají a jak je používat?

pokud jsem to dobre pochopil tak psaux je ps aux. Program ps vypisuje
seznam procesu bezicich na vasem stroji man ps.
aux jsou jeho parametry. a znamena vypis vsech procesu, nejen tech
patrici aktualnimu uzivateli a x je myslim vypsat i ty, ktere nejsou
pripojeny k zadnemu terminalu. Podivejte se do manu.

jobs vypise seznam vsech uloh. man bash.
Zakladni princip je tento:

spustim ulohu, ktera trva dlouho, treba nejaka kompilace.
Stizkem Ctrl-Z ji shodim na pozadi a objevi se mi zase prikazovy radek.
Kompilace je zastavena a ceka na pozadi. Prikaz jobs mi vypise prave
seznam takovych to uloh. Prikazem bg rikam, ze ma uloha bezet na
pozadi. fg ji zase vyzvedne na popredi.

Petr

... Kazdy chce jit do nebe, ale nikdo nechce umrit.